دین جامعه انسان علم ثروت

آدرس آی پی:
سیستم عامل:
نسخه: بیت
اندازه تصویر:

دین جامعه انسان علم ثروت

دین همیشه در صحنه هست، فقط باید دید

صفحه خانگی اضافه به علاقمندی ها نقشه سایت
تبلیغات
تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات

درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید

تصویر روز


 

امکانات دیگر

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 143
بازدید کل : 1057
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


 

تقویم

تبلیغات

دیکشنری آنلاین



معرفی سایت به دوستان

 
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:


Powered by ParsTools

لینک دوستان

لیست سایت های علمی
دانلود کتب شیخ احمد دیدات
دانلود کتاب در باب عرفان
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دین و جامعه روز و آدرس sociareligion.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





بانک عکس و گرافیک
طراحی وب
قالب وبلاگ
پارس تولز
قالب بلاگفا

نویسندگان

خوش آمدید
تبلیغات
موضوع: <-PostCategory-> | نویسنده: سلمان

 

         اصل اول

 

شناخت پروردگار با دلايل

اگر از تو پرسيده شود كه پروردگارت كيست؟ بگو پروردگارم ذاتى است كه با نعمتهاى فراوانش مرا و ساير جهانيان را آفريده و پرورش داده است، او يگانه معبود من است كه جز او هيچ معبودى ندارم، لذا خداوند متعال مى فرمايد :

 

( الحمد لله رب العالمين)

 “ هرگونه ثناء وستايشى ويژه پروردگار عالميان است”

جز خود پروردگار هر صنف ديگرى در اين جهان براى خودش عالمى است كه من نيز جزوى از يك عالم هستم.

اگر از تو پرسيده شود :

 

 پروردگارت را چگونه شناختى ؟ بگو: با آيات و مخلوقاتش، از جمله مى توان به شب و روز و خورشيد و مهتاب به عنوان نمونه اى از آيات ، و به آسمانها و زمينهاى هفتگانه و آنچه در آنها و در بين  آنهاست به عنوان نمونه اى از مخلوقات خداى بزرگ اشاره كرد لذا خداوند متعال مى فرمايد:

  (و من آياته الليل و النهار و الشمس و القمر لاتسجدوا للشمس ولاللقمر و اسجدوا لله الذى خلقهن إن كنتم إياه تعبدون) (فصلت /37 )

“و از نشانه هاى قدرت او شب و روز و خورشيد و ماه است، خورشيد و ماه را سجده نكنيد، بلكه  خداوند را كه آنها را آفريده است سجده كنيد”.

 

و نيز مى فرمايد:

 

( إن ربكم الله الذى خلق السماوات و الارض في ستة أيام ثم استوى على العرش يغشى الليل النهار يطلبه حثيثا والشمس و القمر و النجوم مسخرات بأمره، ألا له الخلق و الأمر تبارك الله رب العالمين) ( الاعراف /54)

 

 “همانا پروردگار شما خداوند است كه آسمانها و زمين را در شش روز آفريد، سپس برعرش – چنانكه خود مى داند- قرار گرفت ، شب را به  روز – و روز را به شب- مى پوشاند ، و خورشيد و ماه و ستارگان را – آفريد- كه رام شده فرمان اويند، بدانيد كه خلق و امر صرفا از آن اوست، با بركت است خدايى كه پروردگار جهانيان است” .

 

پروردگار همان معبود برحق جهان است لذا  مى فرمايد:

( يا أيها الناس اعبدوا ربكم الذي خلقكم و الذين من قبلكم لعلكم تتقون ، الذي جعل لكم الأرض فراشا والسماء بناءا و انزل من السماء ماءا فأخرج به من الثمرات رزقا لكم فلا  تجعلوا لله أندادا و أنتم تعلمون) (البقرة : 21-22)

“اى مردم پروردگار تان را كه شما و پشينيانتان را آفريده است بپرستيد تا ﭗرهيزگار شويد ، آنكه زمين را – همچون- زير انداز وآسمان را - همچون- سر پناه  شما كرد،  و از آسمان آبى فرو فرستاد، آنگاه بدان- انواع  ميوه ها براى روزى شما بر آورد، پس آگاهانه براى او همتا نياوريد”..

ابن كثير رحمة الله عليه مى فرمايد:

“خالق و آفريدگارهمه اين مخلوقات يگانه ذاتى است كه شايسته و مستحق پرستش است”.

انواع عبادتهايى كه خداوند دستور انجام آنرا صادر فرموده از قبيل( اسلام و) ايمان و احسان ، خوف و رجاء ، دعاء و توكل ، شوق وحذر,خشوع و خشيت ، انابت و استعانت ، استعاذت و استغاثت ذبح و نذر و ديگر عباديهايى كه خداوند به آن امر فرموده همه ويژهء پروردگار يكتا است. لذا خداوند متعال مى فرمايد:

(وأن المساجد لله فلا تدعوا مع  الله أحدا) (الجن/18 )

 “واينكه همه مسجدها خاص خداوند است پس با خداوند هيچ كس را به عنوان پرستش مخوان”.

پس كسى كه اين عبادتها يا جزئى از آنرا براى غير خدا انجام دهد مشرك وكافر است ، لذا خداوند متعال مىفرمايد:

( و من يدع مع الله  إلها آخر لابرهان له به فإنما حسابه عند ربه إنه  لا يفلح الكافرون) (مؤمنون/117)

 

” و هر كس با خداوند خدايى ديگر بپرستد كه در اين كار حجتى ندارد ، جز اين نيست كه حسابش با پروردگارش است ، آرى كافران رستگار نمى شوند” ودر حديث آمده است ( الدعاء مخ العبادة) “ دعاء مغز عبادت است”. لذا خداوند متعال مى فرمايد:

( وقال ربكم ادعوني استجب لكم ، إن الذين يستكبرون عن  عبادتي سيدخلون جهنم داخرين) (غافر /60 )

“و پروردگارتان گويد مرا به دعا خوانيد تا برايتان اجابت كنم، بيگمان كسانى كه از عبادت من استكبار مى ورزند  به زودى با خوارى وارد دوزخ خواهند شد”.

دليل خوف :  اين ارشاد  الهى است:

    ( فلا تخافوهم و خافوني إن كنتم مؤمنين) (آل عمران/ 175)

     “پس ازآنان نترسيد و از من بترسيد اگر مؤمن هستيد”.

دليل اميد: اين ارشاد بارى است :

( فمن كان يرجو لقاء ربه فليعمل عملا صالحا و لايشرك بعبادة ربه أحدا) الكهف / 110.

“ حال هر آنكس كه اميد به لقاى پروردگارش بسته است ،بايد كار نيكو پيشه كند ودر پرستش پروردگارش كسى را شريك نيارود” .

دليل توكل: اين فرموده باريتعالى است:

(وعلى الله فتوكلوا إن كنتم مؤمنين) (مائدة23)

 “وبرخدا توكل كنيد اگر مؤمن هستيد”

(ومن يتوكل على الله فهو حسبه) (الطلاق /3)

“پس هركس برخدا توكل كند همو وى را كافى است”.

دليل شوق و حذر و خشوع : اين ارشاد بارى است:

 ( إنهم كانوا يسارعون في الخيرات و يدعوننا رغبا و رهبا و كانوا لنا خاشعين) ( انبياء 90)

 “زيرا آنها در كارهاى خير تعجيل ميكردند و در حال بيم و اميد ما را مىخواندند و هميشه به درگاه ماخاضع و خاشع بودند”.

 

دليل خشيت :  اين فرموده بارى است:

 ( فلا تخشوهم واخشونى)( بقرة/ 150)

“ پس از آنان مترسيد وازمن بترسيد”.

و دليل انابت :  اين ارشاد الهى است :

( وأنيبوا إلى ربكم و أسلموا له)( الزمر54 )

“به سوى پروردگار تان باز آييد و در برابر او تسليم شويد”.

در حديث آمده است :

 

( واذا استعنت فاستعن بالله )

 “وهرگاه ياري خواستى از خدا يارى بجوى”.

دليل استعاذت :  اين ارشاد بارى است:

( قل أعوذ برب الناس ملك الناس) (سوره الناس).

“ بگو به پروردگارمردم پناه مى برم فرمانرواى مردم”.

دليل استغاثه : اين فرموده خداوندى است :

( إذ تستغيثون ربكم فاستجاب لكم)( الانفال9)

“هنگامى را به  ياد آوريد كه به پروردگار تان استغاثه و زارى مى كرديد و او دعاى شما را اجابت كرد”.

دليل ذبح : اين ارشاد خداوندى است:

( قل إن صلاتي و نسكي و محياي و مماتي لله رب العالمين لا شريك له و بذلك أمرت و أنا أول المسلمين) (الانعام  162)

 “بگو نماز و نيايش من و زندگانى ومرگ من ، براى خدا است كه پروردگار جهانيان است”.

در حديث آمده  است:

 

 ( لعن الله من ذبح لغير الله )

” خداوند  لعنت كند كسى را كه  براى  غيرخدا ذبح كند”.

دليل نذر:   اين فرموده خداوند متعال است:

(يوفون بالنذر ويخافون يوما كان شره مستطيرا) (سورة دهر7)

“( آن بندگان نيكو) به نذر و عهد خود وفا مىكنند و از قهر خدا در روزى كه شر سختيش همه اهل محشر را فرا گيرد میترسند”.

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
تبلیغات